Swój pomysł może zgłosić każdy mieszkaniec Piły. Można zgłaszać projekty inwestycyjne i modernizacyjne. Propozycje zadań powinny dotyczyć poprawy lub nowego zagospodarowania przestrzeni miejskiej, musi charakteryzować je trwały cel publiczny. Proponowane przedsięwzięcia muszą być zlokalizowane na gruncie gminnym lub terenie w zarządzie gminy, na którym gmina może zgodnie z prawem wydatkować środki publiczne. Maksymalny koszt pojedynczego zadania to 300 000 złotych.
Aby skutecznie zgłosić projekt należy wypełnić formularz, dostępny na nowym portalu konsultacyjnym dostępnym na www.konsultacjespoleczne.pila.pl. Wcześniej - przed zgłoszeniem projektu - należy na portalu założyć konto. Czynność ta pozwoli na bieżący kontakt pomysłodawców z urzędnikami, a ci pierwsi będą na każdym etapie informowani o czynnościach podejmowanych z projektem.
Zgłoszenia są również możliwe w sposób tradycyjny - pobranie, i wypełnienie wniosku papierowego. Wypełniony formularz można przekazać pocztą tradycyjną na adres Urząd Miasta Piły, Biuro Prezydenta, Plac Staszica 10, 64–920 Piła lub osobiście w Kancelarii Głównej Urzędu Miasta Piły.